Stat

Azi vreau sa vorbesc despre STATul degeaba, despre care vad ca nimeni nu vrea sa vorbeasca cu seriozitate. STATul degeaba este cel mai STAT de pe planeta noastra, mai ceva si decat STATul de plata. Caracteristica principala a STATului degeaba este aceea ca nimeni nu va mai fi obligat sa munceasca ca bivolul o viata intreaga si sa mai si plateasca impozit pe venit, de parca venitul ala i-a picat din cer, impozit care are soarta predestinata de a se transforma in sursa de venit pentru niste trantori scoliti sa te urmareasca, sa te cantareasca, sa te instige unul impotriva celuilalt in numele competitiei si a competentei-niste inventii malefice-sa-ti zica ei ce e mai bine pentru tine, sa hotarasca ei ce sa faci cu banii tai si cu timpul tau si cu viata ta, sa te pedepseasca daca nu faci ce vor ei si ce ti se spune, daca nu le dai ce ti cere, sa te invete sa uiti tot ceea ce ai stiut inca dinainte de nastere si sa te transforme intr-un mutant, intr-un robot, intr-o masina, intr-un batran, intr-un teleghidat.
STATul degeaba mi-a reamintit de copilul ce am fost, de nici zece ani, copil ce pret de cateva ore s-a jucat cu un alt copil venit din Germania, in conditiile in care eu nu stiam o boaba germana iar ea nu stia o boaba romana. Imi amintesc ca vorbeam incontinuu si chiar am reusit, impreuna, sa construim un joc.
STATul degeaba este STATul in care omul uita de profit, omul uita sa profite de pe urma altui om, omul uita de profitabilitate si uita sa mai fie un profitor si isi aminteste sa daruiasca. Poate incepe cu un profiterol, unica forma de profit acceptata in STATul degeaba. Astfel balciul desertaciunilor si desertul va imbraca forma unui desert. Sedila lepadata va lua cu ea pe toti cei ce nu au nimic de daruit, nici macar un zambet.
Asa ca, serios vorbind, eu zic sa ne luam "granita in ranita" si sa fugim in Africa, unde, la racoarea si abundenta oazei, vom discuta despre ce s-a ales de zona euro si spatiul shengen...hahahahahahaha.

Comentarii

  1. Răspunsuri
    1. Precis ca atunci cand am scris-o prima data aveam eu o replica de dat cuiva, dar nu-mi mai amintesc cui sau de ce sau....:) Ieri mi-a amintit Sf Bacterie cu postarea lui despre emirare, de ea, asa ca am pus-o pe repeat :)))

      Ștergere
  2. "emirare"? Unde, de ce? =))
    Mama ce tare, e cand mai greseste si altul. La mine pe blog comenteaza anonim si postum insusi Pruteanu. probabil se razbuna pentru ce am scris despre el cat inca era viu!

    RăspundețiȘtergere
  3. rahat, am scapat o virgula anapoda rau de tot...

    RăspundețiȘtergere
  4. Am vazut :) Ei, lasa.

    Am dreptul de proprietate asupra g-lui. Il pun unde si cand vrea muschiul meu. Sau nu :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Nimeni, nimic, nicăieri, niciodată

Hi :)

Duminica